Vajaa kymmenen vuotta sitten Tampereen Ilves ryhtyi kartoittamaan toimintaansa, digipalveluitaan ja tarpeitaan tulevaisuutta ajatellen. Etsinnässä oli palveluntarjoaja, jolla olisi laaja skaala tuotteita ja joustavia ratkaisuja tarjolla. Louhesta kuultu hyvä palaute sai Ilveksen lopulta valitsemaan Louhen kumppanikseen ja keskittämään palvelunsa Louhen ratkaisujen ympärille.
Skaalautuvat ratkaisut varmistavat sivuston sujuvan toiminnan myös suurille kävijämäärille
Verkkokaupassa tapahtuvan myynnin kasvu on aina hieno ja toivottava asia, mutta haasteita voi nousta eteen silloin, jos sivuston palvelin ja muut tekniset ratkaisut eivät ole optimaalisia kasvulle ja isommille kävijämäärille.
“Ymmärsimme, että verkkopalveluiden vahvasti kasvaessa tarvitsemme suorituskykyisiä palvelinratkaisuja, jotta pysymme jatkuvassa kehityksessä mukana. Verkkosivujen sekä kaupan kävijämäärät olivat isossa kasvussa, joten tarvitsimme tukea varmistaaksemme, että palvelut toimivat sujuvasti jatkossakin”, Ilveksen digitaalisten palveluiden kehityspäällikkö Jere Grönholm kertoo.
“Louhella palveluratkaisut ovat kokonaisvaltaisesti hyvällä tasolla ja ne pystyvät vastaamaan meidän kehitykseen sekä muuttuviin tarpeisiin.”
Toimiva verkkopalvelut pitävät asiakkaat tyytyväisinä
Verkkopalvelut ruuhkautuvat helposti jos sivustolle ohjataan suurempia markkinointikampanjoita. Myös isommat kampanjat voivat nostaa kävijämäärät normaaliin verrattuna moninkertaiseksi, jolloin palvelimen tulee olla kunnossa.
“Olemme pystyneet palvelemaan hyvin loppuasiakkaitamme varmistamalla, että palvelin pysyy toiminnassa myös silloin, kun järjestämme isomman markkinointikampanjan, julkaisemme valtakunnallisesti kiinnostavan tiedotteen tai lisäämme uusia tuotemallistoja myyntiin. Kun palvelumme toimivat verkossa kuten pitää, ovat asiakkaammekin tyytyväisiä.”
Teknisen vian sattuessa tehokas ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu on avainasemassa
Jere kiittelee erityisesti Louhen tarjoamaa asiakaspalvelua:
“Asiakaspalvelu on ollut aina erinomaista, kun sille on tullut tarvetta. Olemme aina saaneet nopean vastauksen ja reagoinnin ongelmiimme. Saattaa olla tilanne, että verkkokauppa on alhaalla tai jokin muu tekninen vika on tullut vastaan ja silloin Louhen reagointinopeus on aina ollut hyvällä tasolla. Kaikki palveluntarjoajat eivät pysty samaan.”
Jere suosittelee Louhen kumppanuutta mille tahansa toimialalle yrityksen koosta riippumatta:
“Louhelta löytyy palvelutasoja mille tahansa yritykselle. Sopii kaikille.”
Kuva: Jimi Soinila / Sportraits by Jimi