Kun yrityksen työpöydällä on satojen verkkosivujen toteutus, ei nopeudesta, helppoudesta ja asiantuntevasta palvelusta ole varaa tinkiä. Tämän huomasi myös Kajahdus Oy etsiessään sopivaa kumppania liiketoimintansa tueksi. Kajahdus Oy tarjoaa kotisivuja yrityksille, joten sivustoja syntyy runsaasti nopeallakin aikataululla ja tällöin myös luotettavan kumppanin rooli nousee isoksi tekijäksi sujuvan yhteistyön sekä loppuasiakkaan tyytyväisyyden takaamiseksi.
Millaisia vaikutuksia Louhi PRO -kumppanuudella on ollut Kajahdukselle ja kuinka tekniset haasteet ratkaistaan? Lue Kajahdus Oy:n toimitusjohtajan Roy Gonzalezin haastattelu tässä kirjoituksessa!
Aito halu palvella oli syy kumppanin vaihtoon
Kajahdus Oy:n ja Louhen välinen yhteistyö on ottanut ensimmäiset askeleensa jo vuoden 2014 syksyllä Tukkuhotelli- ja verkkotunnuspalveluiden merkeissä. Kyseisestä vuodesta tähän hetkeen on mahtunut myös muita kumppaneita, kunnes lopulta Kajahdus Oy tuli tulokseen, että parisataa kappaletta asiakkaiden verkkosivuja on sen verran suuri määrä, että niiden onnistuneeseen toteutukseen tarvitaan luotettava kumppani, jonka tarjoama tuki on riittävällä tasolla. Näin yritys päätyi Louhen kumppaniksi laajemmassa mittakaavassa.
“Asiakaspalvelu ei toiminut aiemman toimijan kanssa tarpeeksi hyvin ja sivustojen ylläpidon sekä nopeuksien kanssa oli myös ongelmia. Emme saaneet sellaista tukea mitä tarvitsemme. Pyysin Louhelta tarjousta, joka oli hieman hintavampi silloiseen kumppaniin verrattuna, enkä heti tarttunut tarjoukseen. Ongelmien jatkuessa tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että kumppania on pakko vaihtaa. Louhelta välittyi fiilis, että siellä oikeasti haluttiin palvella”, Roy kertoo.
Myöhemmin palvelukokonaisuus muuttui Louhi PRO -kumppanuudeksi, joka on mahdollistanut kumppanuuden kehittymisen vielä enemmän yrityksen tarpeita vastaavaksi.
Oikea asenne ja luotettavuus saavat kiitosta
“Meille saattaa tulla todella lyhyellä varoitusajalla tarpeita: verkkosivuston toiminnassa ilmaantuu ongelma, joku kopiointi ei toimi tai jokin palveluun ja ylläpidon puolelle liittyvä haaste tulee eteen, mikä ei ole meidän varsinaista ydinosaamista. Näissä asioissa saatamme tarvita apua jopa päivittäin ja meille on hirmu tärkeää se, kuinka nopeasti avunpyyntöön vastataan, kuinka nopeasti tukea saadaan ja kuinka toimivaa se apu on”, Roy kertoo yrityksen tarpeista ja kiittelee Louhi PRO:n tukipalvelun toimintaa:
“Louhi PRO:n asiakastuki on ollut parasta kumppanuudessa ja siellä on asenne kohdallaan. Apu on nopeasti saatavilla ja voimme luottaa siihen. Tukea saa sovittuun aikaan emmekä joudu soittelemaan perään. Palvelulupaus on ollut tässä todella hyvä. Silloinkin jos asia ei heti ratkea voi luottaa siihen, että se oikeasti kuitenkin selvitetään. Myös nimetyt Louhi PRO -tiimin palvelupäälliköt ovat olleet meille tärkeitä, ettei yhteyshenkilö vaihdu koko ajan.”
Roy kertoo Kajahduksen olleen yleisesti todella tyytyväinen kumppanuuteen ja kokee tärkeäksi sen, että apua saa myös tilanteissa, joissa palvelupyyntö ei suoraan osu Louhen tontille.
“Louhella ei olla ikinä oltu sillä asenteella, että jokin asia ei kuulu heille. Vaikka meiltä tullut pyyntö ei koskisi suoraan Louhelta hankittua palvelua, on siellä aina kuitenkin autettu asiassa eteenpäin.”
Asiakastyytyväisyys kasvaa sopivan yhteistyökumppanin avulla
Loppuasiakkaiden osalta Roy kokee, että Louhi PRO -kumppanuus on kasvattanut asiakastyytyväisyyttä.
“Kun palvelin on luotettava ja asiakastuki toimii nopeasti, niin samalla asiakastyytyväisyys kasvaa ja asiakkaiden pelko sivuston toimimattomuudesta vähenee.”
Roy on sitä mieltä, että Louhi PRO -kumppanuutta varten ei tarvitse olla mainostoimisto tai web-palveluja tarjoava yritys:
“Jos sinulla on ylläpidettävänä paljon verkkosivuja ja ennen kaikkea jos sivustoja hallinnoidaan eri palveluntarjoajien kautta, on Louhi PRO ehdottomasti hyvä vaihtoehto. Olemme parille asiakkaalle suositelleetkin tätä palvelukonseptia juuri sen takia, että kaikki sivustot saa yhdelle palvelimelle, tuki on priorisoitua ja apua saa tietyltä henkilöltä vaikka verkkosivuja olisi useita. Paljon kuulee muita kumppaneita käyttäviltä sitä, että asiakastuesta ei vastata ja asioita ei saada hoidettua. Myös näistä asioista valittaville olemme suositelleet tätä vaihtoehtoa, koska Louhi PRO:lla asiakaspalvelu oikeasti toimii.”
Mikä Louhi PRO?
Louhi PRO on mainostoimistoille, jälleenmyyjille ja muille www-sivuja tuottaville tarkoitettu kumppanuusmalli, jossa Louhen web hosting -palvelut sovitetaan osaksi yhteistyöyritysten omaa tarjontaa ja he saavat Louhelta asiantuntijatuen sekä modernit palvelut asiakassuhteiden kokonaisvaltaisempaan hoitoon. Ryhdy Louhi PRO -kumppaniksi!