Yritysten myyntiprosesseihin liittyy usein haasteita erityisesti, mikäli organisaatiossa tapahtuu muutoksia tai haetaan kasvua. Käytänteet saattavat erota eri myyjien välillä ja kommunikointiin liittyy usein pullonkauloja, jossa lopulta odottavana osapuolena on potentiaalinen asiakas, joka saattaa odotellessa päätyä kilpailijan kelkkaan. Tarjoukset eivät välttämättä ole yhdenmukaisia ja ammattimaisia, kun eri ihmiset tekevät niitä omalla tyylillään. Mikäli käytössä ei ole standardia pohjaa, voi tarjouksesta pahimmassa tapauksessa puuttua tärkeitäkin asioita, kuten kaupan ehtoja. Kuulostaako tutulta?
Helppokäyttöisen tarjoustyökalun käyttöönotto saattaa ratkaista yllättävän monta myynnin haastetta. Investointina tarjoustyökalu on pieni (Duuers Alk. 5,90 €/kk), mutta sen edut ovat huomattavan suuria.
Nopeus on valttia, kun tarjouksia tulee muiltakin
Myyjille suunnatun tarjoustyökalun käyttö paitsi helpottaa myyjien työtä, myös parantaa asiakaskokemusta. Asiakas saa ammattimaisen tarjouksen nopeasti ja pääsee vastaamaan siihen helposti muutamalla klikkauksella. Sujuvat työkalut lisäävät viihtyvyyttä myyjien puolella, kun työhön ei liity turhaa säätöä ja tietojen etsimistä. Valmiit vakioelementit tarjouksessa varmistavat, että tarjous on paitsi ilmeen mukainen ja ammattimainen, myös sisältää kaikki tarvittavat kentät.
Helppokäyttöinen tarjoustyökalu tehostaa ajankäyttöä. Valmiiden pohjien ja elementtien käyttö takaa paitsi tarjouksen syntymisen muutamilla klikkauksilla, myös vähentää ja helpottaa muuta myyntiprosessiin liittyvää admin-työtä. Kilpailu on aina kovaa, joten erottuminen nopealla ja ammattimaisella palvelulla saattaa ratkaista kaupat. Vaikuttava, ammattimainen tarjous erottuu joukosta.
Palataan vielä alun ei näin -skenaarioon. Perinteisesti tarjouksen teossa kuluu aikaa sopivan mallipohjan etsimiseen ja tekstinkäsittelyohjelman muotoilujen kanssa taisteluun. Prosessiin liittyy myös vanhojen sähköpostien kaivelu, joiden joukosta etsitään asiakkaan viestejä ja mietitään mikä versio asiakkaalle on jo mennyt ja mitä asiakas viimeksi puhelimessa pyysikään muuttamaan. Tulosta-skannaa-lähetä -rumba ei monia houkuttele, kun helpommallakin pääsee. Lisäksi dokumenttien tallennukseen saattaa liittyä paitsi aikaa vieviä käytännön haasteita, myös tietoturvariskejä: allekirjoitettuja sopimuksia tietoineen saattaa löytyä myyjien koneelta – tai milloin mistäkin.
Helpompaa viestintää yhdessä kanavassa
Duuers-tarjoustyökalun käyttö keskittää tarjousprosessiin liittyvän viestinnän yhteen kanavaan. Myyjät pystyvät jakamaan tarjouspohjat tiimin kanssa, joten työtä voidaan tarpeen mukaan tehdä yhdessä. Potentiaalisen asiakkaan ja myyjän viestintä tarjouksesta tallentuu yhteen paikkaan, eikä näin tietoja huku henkilökohtaisiin sähköpostilaatikoihin tai unohdu puhelun jälkeen. Myyjä näkee kun asiakas on avannut tarjouksen ja voi näin seurata prosessia ja antaa asiakkaalle tarpeen mukaan lisätietoja. Asiakkaan on helppo hyväksyä tarjous yhdellä napin painalluksella. Tarjouksen tiedot jäävät talteen jatkoa varten, jolloin kaikki tarvittava tieto löytyy myös jälkeenpäin helposti yhdestä kanavasta. Lue kokemuksia Duuersin käytöstä täällä!
Älä menetä enää yhtään tarjousta raskaan prosessin tai epäselvän tarjouksen takia!